bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.

 

GRUPUL ŞCOLAR INDUSTRIAL TISMANA

 

 

REGULAMENT INTERN

AN ŞCOLAR 2006-2007

 

DISPOZIŢII GENERALE

 

Art.1 Prezentul  Regulament conţine norme şi reguli privind organizarea şi funcţionarea Grupului Şcolar Industrial Tismana în conformitate cu Legea Învăţământului nr.84/1995 modificată şi completată, cu Legea 128/1997-Statutul Personalului Didactic,modificată şi completată,cu Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar-2005.

 

Art.2 Respectarea Regulamentului de Ordine interioară este obligatoriu pentru toţi angajaţii şcolii: director,profesori, personal didactic auxiliar şi nedidactic,elevi,părinţi şi toate persoanele care vin în contact cu şcoala.

 

ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT

 

Art.3 Grupul Şcolar Industrial Tismana funcţionează conform Legii nr.84/1995 în următoarele forme de învăţământ: ciclul preprimar , primar,gimnazial,liceal zi şi seral, precum şi şcoala de arte şi meserii.

 

Art.4 Clasele se constituie în funcţie de oferta educaţională a unităţii de învăţământ şi de criteriile stabilite de Metodologia de admitere în licee şi şcoli de arte şi meserii.La înscrierea în clasa a IX-a se asigură continuitatea studiului limbilor străine.

 

Art.5 În unitatea de îmvăţământ cursurile se desfăşoară în trei schimburi astfel:

-clasele IX-XII liceu şi şcoala de arte şi meserii precum şi clasa I, ciclul primar, între orele 7:30-13:20;

-clasele V-VIII,ciclul gimnazial, precum şi clasele II-IV, ciclul primar, ţntre orele 13:30-19:20;

-clasele XI-XII liceu seral între orele 17:30-22:30.

Ora de curs este de 50 minute cu o pauză de 10 minute.

La clasele primare, în ultimele 5 minute, învăţătorii organizează activităţi recreative.

Instruirea pracică se desfăşoară conform numărului de ore prevăyut în planul cadru.

 

Art.6 Directorul,responsabilul cu protecţia muncii,inginerii şi maiştri instructori sunt obligaţi să ia măsurile necesare privind protecţia muncii,tehnica securităţii muncii conform legilor şi instrucţiunilor în vigoare.        

 

Art.7 Directorul este presedintele consiliului de administraţie, consiliului profesoral în faţa cărăra prezintă rapoarte semestriale şi anuale. Directorul are dreptul de îndrumare şi control asupra activităţii întregului personal slariat al unităţii de învăţământ. Directorul numeşte prin decizie componenţa comisiilor examenelor de corigenţă, amânări sau examene de diferenţă.

Directorul emite decizii şi note de serviciu care vizează realizarea obiectivelor educaţionale şi de dezvoltare instituţionale.

1

Directorul coordonează elaborarea proiectului de dezvoltare pe termen mediu al unităţii de învăţământ, care alături de planul annual stabileşte politica educaţională a unităţii de învăţământ.

Directorul propune I.S.J. proiectul de socializare aprobat de consiliul de administraţie.

Directorul numeşte învăţătorii şi diriginţii potrivit principiului continuităţii şi performanţelor educaţionale; stabileşte componenţa formaţiunilor de studiu; numeşte echipa de întocmire, verifică şi aprobă orarul şcolii. Directorul numeşte şefii catedrelor şi ai comisiilor metodice şi pe domenii pe baza propunerilor membrilor acestor colective. Aprobă fişele posturilor elaborate de şefi de compartimente, elaborează cu consultarea şefilor de catedre proiectele de încadrare pe discipline de învăţământ.

Aprobă graficul serviciului pe şcoală al cadrelor didactice şi al elevilor. Aprobă transferarea elevilor conform prezentului regulament.

Directorul ca angajator încheie contracte de muncă şi aprobă concediu de odihnă.

 

Art.8 Consiliul de administrare are rol de decizie în domeniul administrativ.

Elaborează strategia de dezvoltare pe termen scurt, Regulamentul de ordine  interioară, fişele şi criteriile de evaluare pentru întreg personalul în vederea acordării calificativelor anuale.

Controlează perionic parcurgerea materiei şi evaluarea ritmică a elevilor. Aprobă acordarea salariilor de merit şi a burselor şcolare.

Consiliul de administraţie este format din 11 membrii. La şedinţele consiliului de administraţie pot fi invitaţi liderul de sindicat, reprezentanţii părinţilor, elevilor “fără drept de vot”, când sunt luate în discuţie probleme specifice. Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau de câte ori este nevoie şi este legal constituit prin prezenţa a jumătate plus unu din numărul membrilor săi.

Hotărârile consiliului se iau prin vot deschis cu jumătate plus unul din numărul membrilor.

Directorul are drept de veto.

 

Art.9 Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare şi de instruire practică, titular şi suplinitor.

Consiliul profesoral se instruieşte la începutul şi la sfârşitul fiecărui semestru precum şi ori de câte ori este nevoie.

Participarea la şedinţele consiliului prefesoral este obligatorie, pentru toate cadrele didactice, absenţa nemotivată se consideră abatere disciplinară.Consiliul profesoral are rol de decizie în preocesul întructiv-educativ:

-         dezbate şi aprobă proiectul planului de dezvoltare pe termen mediu precum şi analizele şi programele semestriale;

-         validează situaţia şcolară semestrială şi anuală prezentată de diriginte inclusiv notele la purtare precum şi situaţia şcolară după încheierea sesiunii de corigenţe;

-         stabileşte prin vot disciplinele obţionale, aprobă proiectul planului de şcolarizare, proiectele curriculare, Regulamentul de ordine interioară al şcolii. Hotărârile se iau prin vot deschis cu cel puţin jumătate plus unul din totalul membrilor.

Art.10 Catedrele, comisiile metodice se constituie din minim trei membrii pe arii curriculare, pe discipline de studiu.

 Atribuţiile catedrelor, comisiilor sunt urmatoarele:

-         elaborează propunerile pentru oferta educaţională a şcolii;

-         selectează manualele alternative;

-         analizează periodic performanţele şcolare ale elevilor;

-         monitorizează parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în care se realizează evaluarea elevilor;

-         organizează activităţi de pregătire specială a elevilor pentru examene şi concursuri şcolare.

 

Şeful de catedră, comisie metodică răspunde în faţa directorului şi a inspectoratului de specialitatea de activitatea profesională a membrilor comisiei.

Şeful de catedră întocmeşte fişele posturilor pentru membrii catedrei; evaluează activitatea fiecărui membru şi propune Consiliului de Administraţie calificativele anuale.

Şeful de catedră organizează activitatea de formare continuă şi de cercetare pedagogică, lecţii demonstrative, schimburi de experienţă.

Şeful de catedră efectuează asistenţe la lecţiile personalului didactic de predare şi instruire; elaborează informări semestriale asupra activităţii comisiei.

Şedinţele catedrei comisiei metodice se ţin lunar după o tematică aprobată de directorul şcolii.

 

Art.11 Consiliul clasei este constituit din totalitatea personalului didactic de predare şi instruire practică încadrat la clasa respectivă, din cel puţin un părinte delegat al comitetului de părinţi şi un elev.

Preşedintele consiliului clasei este învăţătorul sau dirigintele.

Consiliul clasei are următoarele atribuţii:

-                 analizează semestrial progresul şcolar şi comportamentul fiecărui elev;

-         stabileşte notele la purtare pentru elevii clasei, propune Consiliului profesoral validarea notelor sub 7;

-         propune sancţiuni şi recompense;

-         elaborează raportul scris asupra situaţiei şcolare de la sfârşitul semestrului şi al anului şcolar.

Consiliul clasei se întruneşte la sfârşitul fiecărui semestru sau ori de câte ori este necesar.

 

Art.12 Învăţătorul/dirigintele coordonează activitatea clasei de elevi; îşi proiectează activitatea potrivit sarcinilor reieşite din planul anual şi conform cu particularităţile  profesionale ale clasei.

      Învăţătorul/dirigintele are următoarele atribuţii:

-         coordonează activitatea consiliului clasei;

-         organizează colectivul de elevi ai clasei, numeşte liderul elevilor clasei;

-         preia cu proces-verbal sala de clasă şi răspunde de păstrarea, modernizarea acesteia precum şi de repararea bunurilor deteriorate de elevi;

-         urmăreşte frecvenţa elevilor, motivează absenţele, analizează periodic îndeplinirea îndatoririlor scolare de către elevi;

-         organizează întâlniri cu părinţii, informează în scris familia elevilor asupra situaţiei şcolare şi disciplinare;

-         completează catalogul clasei, răspunzând de de exactitatea datelor şi de starea fizică a acestora;

-         calculează media semestrială şi anuală, propune acordarea premiilor, burselor, alocaţiilor şi a altor ajutoare;

-         proiectează organizarea şi desfăşoară activitatea educativă a clasei, completează caietul dirigintelui şi fişa psihologică;

-         prezintă Consiliului profesoral raportul scris asupra situaţiei şcolare şi disciplinare a elevilor.

 

Art.13 Atribuţiile învăţătorului/dirigintelui de serviciu:

-         controlează ordinea şi curăţenia în şcoală şi ia măsuri pentru menţinerea lor;

-         asigură respectarea programului şcolii;

-         supraveghează elevii în timpul pauzelor;

-         înregistrează toate abaterile săvârşite şi cere ajutorul învăţătorului/dirigintelui în cazurile deosebite;

-         asigură securitatea documentelor şcolare (cataloage, condici);

-         completează condica de prezenţă şi întocmeşte procesul-verbal de primire-predare a cataloagelor.

 

Art.14 Atribuţiile elevului de serviciu pe şcoală:

-         sprijină profesorul de serviciu în menţinerea disciplinei şi curăţeniei în şcoală;

-         sună de intrare şi de ieşire de la ore c0onform programului şcolii;

-         întâmpină şi îndrumă orice persoană străină care intră în şcoală adresându-se politicos;

-         raportează profesorului de serviciu orice eveniment din şcoală;

-         face cunoscute dispoziţiile profesorului de serviciu.

 

Art.15 Atribuţiile elevului de serviciu pe clasă:

-         înregistrează prezenţa la ore a colegilor săi;

-   veghează la păstrarea ordinii şi curăţeniei în sala de clasă (duce coşul de gunoi, şterge tabla, aeriseşte sala de clasă, udă florile);

-         nu părăseşte sala de clasă în timpul pauzelor, veghind la integritatea bunurilor elevilor şi a clasei;

-         reportează profesorului de serviciu, învăţătorului, dirigintelui orice abatere disciplinară sau orice alt eveniment.

 

Art.16 Atribuţiile profesorului:

-         întocmeşte planificarea şi proiectarea materiei şi asigură parcurgerea integrală a acesteia;

-         se pregăteşte temeinic pentru fiecare oră de curs, asigurând materialul didactic necesar;

-         asigură notarea ritmică pe parcursul semestrelor în conformitatea cu metodologia SNEE şi reglementările MEC;

-         în fiecare semestru realizează o recapitulare finală care urmăreşte:

-         recapitularea şi sistematizarea materiei;

-         consolidarea pregătirii elevului cu rezultate foarte bune;

-         sprijinirea elevilor cu rezultate foarte slabe;

-         instrumentele de evaluare pot fi:

-         lucrări scrise, teste;

-         activităţi practice;

-         referate, proiecte, portofolii;

-         selectează şi îndrumă elevii dotaţi;

-         organizează olimpiadele şi concursurile şcolare;

-         asigură pregătirea elevilor pentru examenele, de capacitate, bacalaureat;

-         respectă orarul şcolii. Orice întârziere de la ore sau plecare din clasă constituie abaterea de la disciplina muncii şi se sancţionează ca atare;

-         participă la activităţile de perfecţionare organizate în şcoală, ţn judeţ, în ţară;

-         asigură ordinea, disciplina şi curăţenia în clasă în timpul orei;

-         răspunde de materialul didactic şi de mijloacele de învăţământ pe care le foloseşte;

-         se ocupă de îmbogăţirea patrimoniului unităţii prin acţiuni şi autodotare;

-         informează profesorul de serviciu, conducerea şcolii despre evenimente sau nereguli constatate;

-         încheie la timp situaţia şcolară a elevilor. Notele acordate elevilor se comunică şi se trec în catalog şi în carnetul de note;

-         participă la orice activitate organizată în şcoală (spectacole, festivaluri, concursuri, acţiuni de dotare);

 

Art.17 Responsabilitatea elevilor:

      Elevii au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti la fiecare disciplină şi de        a-şi însuşi cunoştinţele prevăzute de programele şcolare;

-         trebuie să aibă o comportare civilizată, o ţinută decentă, atât în şcoală cât şi în afara ei;

-         trebuie să cunoască regulile de circulaţie şi pe cele cu privire la asupra sănătăţii;

-         trebuie să cunoască şi să respecte regulile statului, regulamentul şcolar şi cel de ordine interioară;

-          trebuie să cunoască normele de tehnică a securităţii muncii, de prevenire şi de stingerea a incendiilor, de protecţie civilă şi de protecţie a mediului.

Este interzis elevilor:

-         să distrugă documentele şcolare;

-         să deterioreze bunurile din şcoală;

-         să aducă şi să difuzeze materiale care atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională;

-         să fumeze şi să consume băuturi alcoolice sau droguri în şcoală;

-         să posede şi să difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;

-         să plece din ore, din şcoală fără învoire.

Elevii care se disting prin rezultate foarte bune la învăţătură şi purtare pot prini următoare recompense:

-         evidenţierea în faţa colegilor de clasă, în faţa Consiliului profesoral;

-         acordare de premii, diplome;

-         acordare de burse de merit, de studiu;

-         trimiterea cu prioritate în tabere de odihnă sau excursii.

În funcţie de gravitatea faptelor elevii pot fi sancţionaţi cu:

-         observaţie individuală şi mustrare în faţa clasei;

-         mustrare în faţa Consiliului profesoral;

-         mustrare scrisă;

-         retragerea temporară a bursei;

-         eliminarea din şcoală pe o perioadă de 3-5 zile;

-         mutarea temporară sau definitivă în altă clasă paralelă;

-         pierderea definitivă a bursei;

-         scăderea notei la purtare; pentru fiecare 10 absenţe se scade 1 punct la purtare;

-         exmatricularea din şcoală pe o perioadă de 1-3 zile;

-         exmatricularea din şcoală cu drept de reînscriere în anul următor în aceeiaşi şcoală sau în alta. Exmatricularea se face când elevul a acumulat 40 de absenţe nemotivate.

-         exmatricularea fără drept de reînscriere din toate unităţile de învăţământ în urma unor fapte deosebit de grave;

-         plata sau înlocuirea bunurilor deteriorate din şcoală;

-         efectuarea unor activităţi în folosul şcolii, de curăţenie sau reparaţii.

    

 Transferul elevilor.

         

Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate de învăţământ la alta, de la o filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare la alta în conformitate cu prevederile Regulamentului de ordine interioară a unităţii la care se face transferul şi ale Regulamentului de funcţionare a învăţământului preuniversitar de stat.

      Transferarea se va face la începutul anului şcolar şi în vacanţele şcolare.

      Transferarea se fa face în altă perioadă numai la schimbarea domiciliului sau din motive medicale, la recomandarea Direcţiei de Sănătate Publică.

      Transferarea se va face în limita efectivelor de 30 de elevi pe clasă, dar nu mai puţin de 18 elevi.

 

Art.18.Comisia pentru evaluare şi asigurării calităţii are următoarele atribuţii:

-         elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, aprobate de conducerea unităţii şcolare conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vogoare;

-         elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară pe baza căruia directorul elaborează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară;

-         elaborează propuneri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei;

-         cooperează cu cu agenţia română specializată pentru asigurarea calităţii, cu alte agenţii şi organisme abilitate;

-         orice control sau evaluare externă a calităţii din partea Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii sau a M.Ed.C. se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din şcoală. 

 

Art.19 Atribuţiile comitetelor de părinţi pe clasă şi a comitetului reprezentativ al părinţilor:

-         părinţii sunt direct răspunzători de întreaga activitate a copiilor în unitatea de învăţământ şi în afara ei;

-         părinţii au obligaţia ca o dată pe lună să ia legătura cu învăţătorul/dirigintele clasei pentru a cunoaşte evoluţia copilului;

      Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an şcolar în primele 30 de zile de la începerea cursurilor; se compune din trei membrii: preşedinte, casier, membru.

      Consiliul reprezentativ al părinţilor este format din 5-7 membrii: preşedinte, vicepreşedinte, casier, membrii.

      Comisia de cenzori este formată din 1-3 membrii.

      Comitetul şi consiliul reprezentativ al părinţilor:

-         sprijină colectivul de cadre în activitatea de cuprindere la cursuri a tuturor elevilor de vârstă şcolară;

-         sprijină unitatea de învăţământ în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a şcolii;

-         se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu;

-         atrage persoane fizice sau juridice care prin contribuţii financiare sau materiale susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale;

-         stabileşte o sumă bănească minimă cu care participă fiecare familie la activitatea şi dezvoltarea şcolii;

-         sprijină şcoală în desfăşurarea şi organizarea activităţilor extra curriculare şi a festivităţilor anuale.

      Colectarea şi administrarea contribuţiei voluntare se face numai de consiliul reprezentativ al părinţilor.

Sponsorizarea clasei sau a şcolii nu atrage după sine drepturi în plus pentru anumiţi elevi.

 

Art.20. Responsabilităţile personalului didactic auxiliar şi nedidactic :

-         îndeplineşte sarcinile ce-i revin conform fişei postului;

-         respectă programul de lucru şi are o atitudine binevoitoare faţă de elevi şo cadrele didactice.

 

Secretarul răspunde :

-         de păstrarea documentelor şcolare şi de completarea lor corectă;

-         întocmeşte corespondenţa şi eliberază actele solicitate de elevi, cadre didactice sau alte persoane;

-         întocmeşte statele de plată, situaţiile statistice şi alte situaţii cerute de I.S.J.;

-         informează conducerea şcolii de orice act primit;

-         completează şi eliberează actele de studii.

Contabilul :

-         răspunde de întocmirea tuturor actelor financiar-contabile, documentelor pentru plata burselor şi alte drepturi;

-         răspunde de execuţia bugetară;

-         controlează periodic gestiunea unităţii, realizând operaţiunea de inventariere, casare şi declasare.

Muncitorii calificaţi:

-         asigură întreţinerea inventarului şi a localului şcolii;

-         remediază orice defecţiune la mobilierul şi materialul didactic, la instalaţia de încălzire şi la instalaţia electrică;

-         ajută la efectuarea curăţeniei generale;

-         îndeplineşte orice altă însărcinare primită de la conducerea şcolii, respectă programul de lucru şi întocmeşte lunar raportul de activitate.

Îngrijitorii :

-         asigură curăţenia în localul şcolii, efectuând curăţenie după orele de curs în săli, pe culoare, la grupurile sanitare şi în curtea şcolii;

-         la fiecare două săptămâni se efectuează curăţenie generală;

-         se îngrijeste de grădina din faţa şcolii şi de florile din şcoală;

-         veghează la păstrarea curăţeniei şi a patrimoniului şcolii.

Fochiştii :

-         asigură funcţionarea pe perioada friguroasă a instalaţiei de încălzire şi a centralei termice;

-         în perioada de vară realizează revizia instalaţiei de încălzire;

-         participă la orice acţiune de reparatie din şcoală.

Paznicii :

-         veghează asupra patrimoniului şcolii;

-         nu permit intrarea persoanelor străine în şcoală;

-         preia de bază de proces-verbal serviciu;

-         anunţă imediat conducerea şcolii de evenimentele apărute în timpul serviciului şi dacă este cazul poliţia sau pompierii.

 

Art.21. Personalul didactic, de predare şi instruire practică, personalul didactic auxiliar şi nedidactic îşi respectă colegii, elevii, părinţii acestora.

Nu este permis să facă din naţionalitatea, religia, starea socială sau familială a colegilor, elevilor şi părinţilor acestora obiect de jignire sau insultă.

 

Dispoziţii finale

Este interzisă consumarea de băuturi alcoolice şi droguri, a fumatului precum şi practicarea de jocuri de noroc în incinta şcolii.

Este interzisă tranzacţia de orice natură între elevi şi cadrele didactice sau între elevi şi personalul didactic.

Este interzisă încredinţarea documentelor şcolare elevilor.

Lucrările în ateliere, experienţele în laboratoare, antrenamentele  sportive se vor face numai sub supravegherea cadrelor didactice care îşi asumă răspunderea.

Nerespectarea prevederilor prezentului regulament constituie abatere de la disciplina şcolii şi a muncii şi se sancţionează ca atare conform codului muncii.

Prezentul regulament intră în vigoare la 15 sept. 2006. 

 

---

 

 

 Restart toate  (situl general)

---

Scrieţi Şcolii Primare: liceu@tismana.eu 

 

© Copyright Fundaţia Tismana – 2007

Partener Grupul Şcolar Industrial Tismana